Rozważasz udział w warsztatach Design Thinking dla firm, ale nie wiesz, czy to podejście sprawdzi się w Twojej branży? Poznaj 19 przykładów praktycznego zastosowania Design Thinking, które mogą okazać się skuteczne również w Twojej organizacji.
Dla kogo jest Design Thinking?
Wachlarz firm, które znajdują codzienne, praktyczne zastosowanie Design Thinking jest naprawdę szeroki. Wymieńmy choćby takie światowe marki jak Airbnb, Audi, HBO, Hyundai, IBM, Nike, Tesla, Starbucks czy Uber Eats. Design Thinking z powodzeniem wykorzystują również organizacje państwowe, np. Bank of America, NASA czy rządy Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii Północnej.
Odpowiedź na pytanie w nagłówku jest zatem prosta: Design Thinking sprawdzi się w każdej organizacji. Bez względu na jej wielkość, skalę oddziaływania czy branżę, w jakiej działa.
19 praktycznych zastosowań Design Thinking
Podejście zgodne z Design Thinking pomaga przedsiębiorstwom:
- Stosować podejście oparte na empatii ukierunkowanej na lepsze zrozumienie potrzeb klienta i rynku.
- Tworzyć nowe, użyteczne produkty i usługi.
- Ulepszać i rozwijać produkty i usługi, które już istnieją.
- Zaangażować konsumenta we współtworzenie nowych rozwiązań.
- Świadczyć usługi w sposób pozwalający na znalezienie lepszego rozwiązania lub stworzenie programu wewnętrznych zmian w organizacji.
- Generować popyt i lepiej pozyskiwać klientów.
- Zadbać o wewnętrzne szkolenie personelu w zakresie nastawienia na potrzeby klienta.
- Tworzyć atrakcyjne i efektywne narzędzia rekrutacyjne.
- Zwiększać kreatywność w zespołach.
- Organizować efektywniejsze spotkania w zespołach i jasno wyznaczać cele projektowe.
- Podnosić jakość współpracy i transferu wiedzy.
- Kompletować zestaw narzędzi dostosowanych do konkretnych metod Design Thinking oraz indywidualnego celu przedsięwzięć.
- Skuteczniej działać w obszarach public relations i zarządzania reputacją.
- Wypracowywać nowe modele biznesowe i strategie wejścia na rynek.
- Usprawnić proces innowacji.
- Przeprowadzać testy założeń oraz iteracje rozwiązań.
- Poprawiać własne wewnętrzne procesy biznesowe i struktury organizacyjne.
- Prowadzić efektywniejsze kampanie marketingowe oparte na sprawdzonej wiedzy.
- Minimalizować ryzyko niepowodzenia projektu, konfliktu w zespołach, opóźnień oraz dodatkowych kosztów.
Należałoby zatem postawić drugie pytanie: Czy Design Thinking można się nauczyć? Odpowiedź brzmi: Zdecydowanie tak. Jednym z najlepszych ku temu sposobów są warsztaty design thinking dla firm. Metodyką, która skutecznie wspiera wdrożenie używania Design Thinking w organizacjach, jestDTMethod®.
Warsztaty Design Thinking dla firm – metodyka DTMethod
DTMethod wspiera zainicjowanie używania Design Thinking w firmach, które albo wcześniej go nie stosowały, albo stosowały, nie uzyskując pożądanych rezultatów. Uczestnicy dwudniowych warsztatów (stacjonarnych lub online, na żywo) otrzymują konkretną wiedzę, narzędzia i wskazówki. Dzięki nim mogą zastosować DTMethod w praktycznie każdym przedsiębiorstwie.
Kurs zakłada m.in.:
- zrozumienie, czym jest Design Thinking;
- poznanie i zrozumienie 3 pryncypiów DTMethod: DTTools, DTRules, DTRoles;
- opanowanie umiejętności wykorzystania metodologii w praktyce.
Warsztaty design thinking dla firm skierowane są do kierowników i członków zespołów projektowych, sponsorów, moderatorów, Top Managementu.Można je zrealizować jednorazowo lub w ramach atrakcyjnej subskrypcji szkoleń Inprogress Plus. Więcej informacji dostępne na stronie organizatora https://inprogress.pl.
DTMethod® jest zarejestrowanym znakiem towarowym INPROGRESS Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.