Finanse

Do wszystkich kierowców taksówek: jak ułatwić klientom płacenie za przejazdy

Chociaż gotówka ciągle pozostaje w obiegu, dużą popularnością cieszą się również płatności bezgotówkowe. Karty płatnicze, urządzenia mobilne, BLIK – te formy płatności są równie chętnie wybierane przez konsumentów. Jesteś taksówkarzem i zastanawiasz się jaki terminal wybrać? Być może w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest czytnik kart płatniczych.

Co to jest czytnik kart płatniczych?

Wybierając urządzenie do przyjmowania płatności bezgotówkowych w firmie, należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Istotne znaczenie ma nie tylko wysokość prowizji czy opłaty związane z dzierżawą terminala, ale również zasilanie i sposób łączenia się z internetem. Te kwestie są równie ważne, bo przy wyczerpanym akumulatorze czy problemach z siecią klient nie będzie mógł zapłacić za usługę. Terminal płatniczy taxi siłą rzeczy nie może być urządzeniem stacjonarnym, powinien za to przyjmować płatności w dowolnym miejscu. Właśnie dlatego taksówkarze często korzystają z mobilnych urządzeń do przyjmowania płatności bezgotówkowych, które łączą się z internetem dzięki wbudowanemu modułowi GSM. Wybierając tego typu terminal trzeba również zwrócić uwagę na pojemność akumulatora. Może on mieć ponadto dodatkowe funkcje, jak np. usługa cashback czy zasilanie telefonu. Dobrą propozycją dla taksówkarzy będzie też czytnik kart płatniczych – to niewielkie urządzenie, które pozwala na przyjmowanie płatności bezgotówkowych dopiero po połączeniu go z urządzeniem mobilnym, a więc smartfonem lub tabletem. Tego typu urządzenia, w przeciwieństwie do terminali dzierżawionych, kupuje się na własność. Nie mają one też żadnych dodatkowych funkcji – pozwalają jedynie na przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Doskonale sprawdzą się jednak w przypadku biznesów prowadzonych w ruchu, a więc m.in. w taksówkach.

Jakie formy płatności zapewnić pasażerom taksówki?

Klienci cenią sobie wygodę i możliwość szybkiego zapłacenia za usługi w preferowany przez siebie sposób, dlatego zapewnienie im wyboru metody uregulowania rachunku za przejazd może zachęcić ich do ponownego skorzystania z Twoich usług. Oczywiście ma to również wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Warto wiedzieć, że obecnie płatności bezgotówkowe zyskują na popularności – dla aż 65% Polaków karta jest najchętniej wybieraną formą płatności, zaś 22% najczęściej sięga po gotówkę. Jeśli zaś chodzi o płatności bezgotówkowe, to najbardziej popularna jest karta (55%), na drugim miejscu znalazł się zaś BLIK (35%).[1] Wybierając czytnik kart płatniczych warto więc upewnić się, że wybrany model przyjmuje te najchętniej wybierane metody płatności, a więc dokonywane za pomocą różnego rodzaju kart płatniczych, w tym także zbliżeniowo, przez aplikacje Apple Pay i Google Pay oraz bez fizycznego użycia karty. Tego typu terminal płatniczy taxi wysyła klientowi potwierdzenie transakcji e-mailem lub za pośrednictwem wiadomości SMS. Jego zaletą jest też łatwa konfiguracja i prosta obsługa.

Sprawdź też:   Jak uniknąć problemów z podatkami w Niemczech przy sprzedaży towarów?

Obowiązki wynikające z programu Polski Ład

Wdrożenie programu Polski Ład wiąże się z nowymi obowiązkami nakładanymi na przedsiębiorców. Jednym z nich jest zapewnienie klientom płatności bezgotówkowych w miejscu faktycznego świadczenia usług, a więc również w taksówce. Dotyczy on osób prowadzących własną działalność gospodarczą, które ewidencjonują sprzedaż za pomocą kas fiskalnych. Chociaż ustawodawca nie określa jednoznacznie, że przedsiębiorcy muszą mieć terminal płatniczy, to jednak najłatwiej jest ten obowiązek spełnić korzystając właśnie z urządzenia do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Warto przy tym zaznaczyć, że takie rozwiązanie nie tylko zapewnia klientom wybór najwygodniejszej formy opłaty za kurs, ale też niesie korzyści dla właściciela firmy działającej w ruchu. Przyjęcie płatności kartą trwa znacznie krócej niż odliczenie odpowiedniej kwoty gotówką oraz wydanie reszty. Mniej gotówki w samochodzie to również mniejsze ryzyko kradzieży.

[1] https://www.wib.org.pl/wp-content/uploads/2021/10/211021-badanie-Platnosci-bezgotowkowe-oczami-Polakow-2021.pdf

1 komentarz

  1. Ach, to dopiero artykuł z serii “nowe odkrycia”! Kto by pomyślał, że ułatwienie płacenia za przejazdy klientom może wpłynąć na zadowolenie z usług taksówkarskich? Nawiasem mówiąc, podziwiam autora za zrozumienie, że wprowadzenie różnych opcji płatności to przyszłość branży. Warto dodać, że z humorem i lekkością przedstawione pomysły wprowadzą rewolucję w świecie taksówkarzy – teraz tylko czekać na efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Back to top button