Porady

Migracja sklepu internetowego – o czym pamiętać?

Wielu właścicieli sklepów internetowych z różnych przyczyn decyduje się na przeniesienie e-commerce na nową platformę. Migracja może być trudnym wyzwaniem dla firmy, ale jednocześnie może stać się wielką szansą na rozwój. O czym warto pamiętać, przenosząc sklep na nową platformę?

Komunikacja jest ważna

Podczas planowania, jak przenieść sklep internetowy, warto wziąć pod uwagę kilka różnych aspektów. Jednym z nich jest komunikacja. Może się to wydawać oczywiste, ale w praktyce bywa z tym różnie. Ważne jest, aby przed migracją zastanowić się, kto, kiedy i co będzie wiedział o zmianie. Dzięki temu osoby, które powinny wiedzieć o migracji, będą na nią dobrze przygotowane. Przede wszystkim więc o przeniesieniu powinien wiedzieć aktualny dostawca oprogramowania. Jeśli od początku można go zaangażować w projekt w roli konsultanta, to sam proces przenoszenia może okazać się łatwiejszy. Może się niestety zdarzyć również tak, że jego motywacja do pomocy będzie bardzo niska. To może prowadzić nawet do problemów, takich jak kłopot z dostępem do własnych baz danych i kodu aplikacji. O przeniesieniu należy też powiadomić pracowników. Warto zorganizować cykl szkoleń wprowadzających ich do obsługi nowej platformy. O migracji powinni wiedzieć też powiązani dostawcy, a także klienci.

Data migracji sklepu

Podczas migracji ważne jest nie tylko to, jak przenieść sklep internetowy, ale też fakt, kiedy należy to zrobić. To spore wyzwanie – przecież proces ten należy przeprowadzić tak, aby jak najmniej zakłócić pracę różnych działów w firmie, a także zapewnić klientom możliwość jak najszybszego powtórnego korzystania z e-sklepu. Migracja wymaga przełączenia jednej aplikacji na drugą w kilka godzin. To krótki czas, dlatego należy się do tego dobrze przygotować, aby w czasie migracji uniknąć błędów, co mogłoby niepotrzebnie wydłużyć czas pracy. Dodatkowo podczas planowania tego procesu należy wziąć pod uwagę m.in. sezonowość oraz powiązane projekty. Jeśli chodzi o sezonowość, największy boom jest widoczny w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia. W zależności od branży, pojawiają się też inne sezony, np. Walentynki, Dzień Matki, Dzień Babci (branża upominkowa), okres wiosna-lato (branża turystyczna) itp. Przeniesienie sklepu należy wykonać przed sezonem, aby zostawić sobie możliwie najdłuższy margines czasu. Jeśli chodzi natomiast o powiązane projekty, to należy wziąć pod uwagę wykonywane w tym czasie inne ważne działania, np. wdrożenie nowego systemu ERP czy rozbudowę magazynu. Dzięki temu dostawcy będą mogli np. ustalić zakres i technologię integracji przed rozpoczęciem prac.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Back to top button