Masz poczucie, że twój biznes online stoi w miejscu? Po okresie rosnącego zainteresowania i zwiększonej liczbie odwiedzin coś nagle stanęło? A może jesteś początkującym przedsiębiorcą e-commerce i chcesz w przemyślany sposób zawalczyć o swoje miejsce na rynku? Niezależnie od tego, co tobą kieruje, jeśli chcesz zadbać o większą widoczność w sieci, skorzystaj z pomocy fachowców od SEM.
SEM a SEO i PPC — co Ci mówią te skróty?
Wiele osób nadal myli SEM i SEO. Zdecydowanie więcej mówi się w ostatnich latach o tym drugim, zapominając, że jest to tylko część działań SEM, które obejmują również PCC. A więc dla porządku:
- SEM to Search Engine Marketing, czyli tzw. marketing w wyszukiwarkach; skrót ten oznacza wszelkie działania związane z promocją stron internetowych, zarówno w płatnych, jak i organicznych wynikach wyszukiwania,
- SEO to Search Engine Optimization, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, a więc działania nastawione na poprawę organicznych wyników wyszukiwania,
- PPC to Pay Per Click, czyli płatne wyniki wyszukiwania, a więc działania obejmujące reklamy w wyszukiwarce itd.
SEM to SEO plus PPC. Ta zależność wyraźnie pokazuje, że chcąc skutecznie zawalczyć o lepszą pozycję w wyszukiwarce, warto pracować dwutorowo. Na rezultaty pracy w SEO trzeba poczekać dłużej, ale i wypracowane organiczne wyniki zostają z tobą na dłużej. Działania PPC przynoszą prawie natychmiastowy skutek, ale z kolei są krótkotrwałe. Jeśli dobrze połączysz jedno z drugim, efekt może być miażdżący dla konkurencji, dla ciebie zaś bardzo wymierny i zauważalny w postaci nowych odwiedzających i kupujących.
Co możesz zyskać na współpracy z agencją SEM?
Dobrze poprowadzona kampania SEM może pomóc ci tak wejść na rynek e-commerce, jak i na nowo zawalczyć o lepszą na nim pozycję. Nie ma co ukrywać, że kluczowe są tutaj przede wszystkim działania SEO, ale wspomagające je działania PPC mogą dodatkowo wzmocnić skuteczność działań marketingowych. W efekcie takiej kampanii możesz:
- zwiększyć ruch organiczny i nieorganiczny na stronę,
- poszerzyć listę potencjalnych klientów,
- poprawić rozpoznawalność marki, przedsiębiorstwa, produktu, usługi,
- skuteczniej docierać do określonych grup odbiorców i zachęcać ich do zapoznania się z twoimi materiałami,
- efektywniej promować całą stronę, konkretne produkty, usługi, rozważania,
- stopniowo pracować na wizerunek eksperta w branży,
- sprzedawać więcej, szybciej dzięki dotarciu do autentycznie zainteresowanych twoimi produktami lub usługami osób.
Co się stanie bez takich działań? Przewagę zyska nad tobą konkurencja sięgająca po tego typu rozwiązania. Twoja strona będzie zaś sukcesywnie spadać w wynikach wyszukiwania, a ty nie tylko nie będziesz zyskiwać zadowalającej ilości nowych klientów, lecz także będziesz musiał się liczyć z odpływem części kiedyś korzystających z twojej oferty. Z tego względu o SEM trzeba dbać i to nie tylko od czasu do czasu.
Kompleksowo i indywidualnie
Agencja SEM może pomóc ci zarówno wyjść z problemu spadku widoczności, jak i mu przeciwdziałać. Wspólnie zaplanowane kampanie mogą pomóc ci także zawalczyć o lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Aby tak się jednak stało, ważne jest, aby rozwiązania zostały dobrane do konkretnych potrzeb, specyfiki branży, produktu, usługi, otoczenia konkurencyjnego, potencjalnych odbiorców. Nie ma jednego przepisu na skuteczne działania SEM, dlatego masz prawo oczekiwać, że agencja zaproponuje ci działania nie tylko kompleksowe, ale także zakładające działania dobrane właściwie do konkretnych potrzeb.