Może być trudno skupić się na pracy, gdy współpracownik mówi tak głośno, że nie można go usłyszeć. Istnieją jednak sposoby, aby poradzić sobie z tym problemem. Jedną z najbardziej podstawowych wskazówek jest unikanie rozpraszania się przez hałas. Odtwarzaj muzykę, która jest łatwa do odróżnienia lub zmniejsz głośność, jeśli rozmowy są zbyt głośne.
Ustal sygnał “cichego czasu”
Niezależnie od tego, czy w Twoim biurze jest tłoczno od ludzi spieszących się na spotkania i ze spotkań, czy też kolega mówi zbyt głośno, możesz chcieć ustalić sygnał “cichego czasu”. Możliwe jest wspólne znalezienie rozwiązania tego problemu. Możesz na przykład poprosić o inne biurko lub zażądać pracy w domu, jeśli Twój współpracownik ciągle rozmawia.
Chociaż hałas w miejscu pracy jest nieunikniony, ustanowienie cichego czasu może pomóc Twoim pracownikom zwiększyć wydajność, zmniejszyć stres i zachować ostrość umysłu. Upewnij się tylko, że jasno określisz swoją politykę dotyczącą czasu ciszy. Równowaga pomiędzy ciszą a interakcją jest kluczowa dla produktywności Twoich pracowników.
Staraj się zagłuszyć hałas rozmów lub muzyką z łatwym do odróżnienia tekstem
Jeśli Twój współpracownik gra muzykę lub rozmawia podczas pracy, staraj się zagłuszyć ją słuchawkami lub muzyką z łatwym do odróżnienia tekstem. Jeśli nie jesteś w stanie tego zrobić, porozmawiaj ze swoim przełożonym lub działem kadr. Wyjaśnij, że hałas zakłóca twoją produktywność. Przedstaw problem w kontekście wyników i celów firmy.
Należy również spróbować dostosować głośność muzyki lub rozmów, aby zmniejszyć hałas. Jeśli współpracownik nie jest świadomy, że jego muzyka jest zbyt głośna, może skupiać się na muzyce, ponieważ rozprasza go hałas. Jeśli jednak wie, że jego muzyka powoduje rozproszenie uwagi u innych osób, może zmniejszyć głośność lub przeprosić za swoją zakłócającą muzykę.
Odpowiadanie na maile po godzinach
Głośny współpracownik może mieć znaczący wpływ na Twoją produktywność, a także na atmosferę w Twoim biurze. Choć możesz być blisko swoich współpracowników, hałas, który wytwarzają może być również uciążliwy, co może powodować napięcie w biurze. Dobra wiadomość jest taka, że możesz coś z tym zrobić. Jeśli zauważysz, że głośny współpracownik zakłóca Twoją pracę, możesz podjąć następujące kroki, aby zapewnić sobie i swoim współpracownikom jak największy spokój.
Po pierwsze, upewnij się, że udzielasz krótkiej odpowiedzi osobie, która Ci przerywa. Po zakończeniu wypowiedzi odwróć wzrok od osoby, która do Ciebie mówi. Dzięki temu będzie ona mogła skupić się na czymś innym i prawdopodobnie nie odpowie na Twoją wiadomość. Jeśli okaże się, że współpracownik upiera się przy swoim, powiedz mu, że jesteś zajęty lub pracujesz nad czymś, co wymaga czasu, i podziękuj mu szeptem, zamiast jak zwykle głośno.
Radzenie sobie z hałaśliwym współpracownikiem
Jeśli Twój współpracownik jest ciągłym źródłem hałasu, możesz znaleźć się w trudnej sytuacji w pracy. Chociaż radzenie sobie z hałaśliwym współpracownikiem może być frustrujące, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby upewnić się, że sytuacja nie ulegnie eskalacji. Po pierwsze, postaraj się wyjaśnić sytuację w dyplomatyczny sposób. Możesz wskazać konkretne przypadki, w których hałas wpływa na Twoją pracę i poprosić współpracownika o zmniejszenie głośności.
Następnie możesz spróbować porozmawiać ze współpracownikiem i spróbować znaleźć rozwiązanie. Jeśli to możliwe, spróbuj znaleźć sposób, aby pracować ze współpracownikiem w cichszym miejscu. Jeśli to się nie uda, możesz omówić tę kwestię ze swoim przełożonym. Przełożony powinien być w stanie pomóc Ci w rozwiązaniu problemu.
Możesz również zorganizować spotkanie grupowe lub spotkanie w biurze w celu rozwiązania problemu. W ten sposób można zająć się problemem jako całością, bez wyróżniania jednej osoby. Ponadto możesz spróbować zapytać współpracownika, czy coś mu przeszkadza. Jeśli twój współpracownik jest otwarty, nie powinien się obrazić za taką szczerą informację zwrotną.
Rozmawiając ze współpracownikiem o jego hałasie, staraj się mówić cicho i używać sformułowań “ja”, a nie “ty”. Może to pomóc współpracownikowi zrozumieć, że jego hałas rozprasza innych pracowników. Staraj się jednak nie kłócić bezpośrednio ze współpracownikiem, gdyż może to doprowadzić do eskalacji sytuacji.
Pomimo najlepszych starań, nie zawsze możesz uniknąć hałaśliwego współpracownika. Być może będziesz musiał zgłosić problem swojemu szefowi lub kierownikowi, ale dotarcie do współpracownika może być trudne, ponieważ może on być częścią problemu. Jeśli nie możesz zmienić ich osobowości, wciąż jest możliwe, aby zmienić ich postawę i sprawić, że będą cichsi.
Innym dobrym sposobem radzenia sobie z hałaśliwym współpracownikiem jest proponowanie rozwiązań, które przyniosą korzyści zarówno Tobie, jak i Twoim współpracownikom. Podczas takiej dyskusji upewnij się, że poprosisz współpracownika o zachowanie poufności rozmowy, aby nie wywołać negatywnej reakcji w miejscu pracy. Następnie wysłuchaj sugestii przełożonego i wypracuj układ, który będzie odpowiadał wam obu.